Elisa Oyj optimoi kiinteistöjensä ja toimitilojensa käytön Process Geniuksen digitaalisen kaksosen avulla

Digitaalisen kaksosen avulla henkilöstö- ja vierailijaviihtyvyys voidaan viedä parhaalle mahdolliselle tasolle. Toimitilainfo, vapaat työ- ja pysäköintitilat ovat näkyvillä reaaliajassa.

Henkilöstö- ja vierailijaviihtyvyys alkaa jo ennen saapumista kiinteistöön. Sovellus mahdollistaa sujuvan saapumisen tarjoamalla visuaaliset lähestymiskartat, vapaat bussipysäkit, vapaat parkkipaikat ja reitit niihin.

Elisa Oyj palkittiin kokonaisvaltaisesta työympäristöjohtamisesta – Process Genius toimitti sovelluksen

Tämän vuoden työympäristöteko-kilpailun teema oli koronapandemian tuomiin haasteisiin vastaaminen. Kilpailun voittajaksi valittiin Elisa Oyj, joka on tehnyt pitkäjänteistä kehitystyötä kokonaisvaltaisessa työympäristöjohtamisessa. Vuoden 2020 aikana fyysisen ja digitaalisen työympäristön muutos skaalattiin läpi Suomen virtuaalisen työntekijäympäristön kehittämisessä.

Process Genius on toimittanut Elisan digitaalisen Reittiopas -sovelluksen.

Elisalla perustettiin pandemian alkuvaiheessa kaksi ryhmää työskentelemään koronatoimenpiteiden parissa. Pienemmän ryhmän kautta ohjattiin kriittisiä toimenpiteitä, kuten suojavarusteita ja laajempi ryhmä ylläpiti tilannekuvaa eri toiminnoista. Organisaatiossa oli jo ennen pandemiaa käytössä muun muassa sovellus tilojen varaamista varten sekä tilojen käyttöastetta laskevia antureita. Näiden käyttöä laajennettiin ja esimerkiksi antureiden tuottamaa tietoa hyödynnettiin lounastarjoilun mitoituksessa sekä siivouksen kohdentamisessa.

”Elisalla oli jo ennen koronapandemiaa laajaa kokemusta joustavasta monipaikkaisesta työstä. Etätöihin siirtymisessä Elisa laajensi nopeasti työkalujen, kuten antureiden ja työpisteiden varausjärjestelmän käyttöä eri toimipisteisiin, mikä mahdollisti turvallisen työskentelyn toimistolla. Nämä digitaaliset ratkaisut yhdistettynä hyvään johtamiseen, olivat kokonaisuudessaan esimerkillinen työympäristöteko”, tuomariston puheenjohtaja Kristiina Borg kertoo.

”Digitalisaation keinoin tuimme elisalaisten siirtymistä etätyöskentelyyn ja keräsimme pandemian alusta alkaen mittausdataa eri toimipisteiden ja eri tilojen käytöstä. Tätä tietoa hyödyntämällä julkaisimme Reittioppaassa turvalliset työpisteet ja niiden varausmahdollisuuden”, kertoo Elisan toimitilajohtaja Ari Saarinen.

Kaikki tarvitsemasi tieto yhdellä vilkaisulla. Yksi alusta.

Haluatko tietää lisää ratkaisustamme toimialallesi? Jätä meille yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä!

Scroll to Top